火曜日, 7月 16

アトピー性皮膚炎とは?And atopic dermatitis?


幼小児期に症状が出てきて、その症状は年齢とともに変化していくとのこと。乳幼児期には顔面、頭部などにジュクジュクした湿疹を生じますが、学童期には肘、膝の裏などを中心にカサカサした湿疹がみられるようになります。かゆみも強く、引っ掻き傷がたくさんみられます。

私の3歳になる子供ですが、上記のようなことが、昨年の夏から両腕のところに広い範囲で赤みがでてきました。

かゆみもあり、何日たっても赤みが引かなかったので、病院へ受診したところ、私の子供は、軽い
アトピー性皮膚炎と診断されました。

最初はすぐ直ると思っていましたが、まったく治る気配がなく、薬をぬってもなお、かゆみがとまらな

いようでした。

ひっきりなしにかくので、どうにかしなければと思い何回も病院へ走りました。
病院では塗り薬と飲み薬を出していただき、毎日飲み薬を飲んで、薬に頼る日々が続きました。

すると、何日か良くなって普通の皮膚の状態に戻るのですが、また時間がたつと同じ状態に。

どうして良いのかわからず、今に至っています。

これからの状況をこのブログに綴っていこうと思いますので、よろしくお願いします。


Symptoms that came out to young childhood, the symptoms and continue to change with age. It will cause a rash that Jukujuku face, and head in infancy, but it is to be seen is eczema that was rustling in the center and back elbow, knee to school age. Itch is strong, I will see a lot of scratches.

It is the child that is to my 3 year old, but things like the above, redness came out in a wide range in the place of arms from last summer.

There is itching, redness because I did not catch many days even after, where it was referred to the hospital, my child, light
It has been diagnosed with atopic dermatitis.

I had thought that it heal quickly at first, but there is no sign of cure at all, is still can paint any medicine, such itching stop

Was odd.

I ran to the hospital many times and I will write all the time, and if not managed.
I put out a drug and drink topical cream in the hospital, with a cup of drink medicine every day, we have continued day to rely on medicine.

Then, in the same state over time, but also is returned to the state of normal skin is getting better a few days.

Will not know what's good, we are now led to.

0 件のコメント: